Suomen Muaythai – liitto ry

Comeback kisakehiin! (Neuvot tervetulleita)

Uutiset Foorumit Muaythai Urheilujutut Comeback kisakehiin! (Neuvot tervetulleita)

Tämä aihe sisältää 1 vastaus, 0 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Partycrasher 3 vuotta, 10 kuukautta sitten.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)

  • Julkaisija

    Viestit

  • #41826


    Left Hook

    Jäsen

    Long story short…

    Olen otellut viimeksi 2012 keväällä. Takana muutama ottelu, mutta ei niissä sen kummempaa menestystä.

    Noh, nyt kun kulutan aikaani lähinnä valtion hommissa (intti) ja sitä on jäljellä n. 4kk niin päähäni iski, että edellisistä epäonnistuneista yrityksistä huolimatta olen nyt päättänyt hommata itseni kuntoon ja takaisin kehään. Intissä on kuitenkin hyvät ja maksuttomat treenimahdollisuudet. Lajitreeni voi olla vähän heikohkoa, mutta kunhan sparraamaan pääsee ni se riittää intin ajan.

    Ottelin tuolloin vuonna 2012 -71 sarjassa (olisin voinut otella -67:sakin) johon en kyllä saa enää hilattua itseäni.
    Painoa on nyt n. 96, intissä kuitenkin painoa lähtenyt n. 10kg. Eli kun paino on saatu pois ni kehään mars.
    Pituutta on 180cm ja olen melko raskasrakenteinen. 75 vai 81?

    Kaipaankin nyt kahteen asiaan:
    – vinkkejä painonpudotukseen ( juon vettä, syön melko terveellisesti, mutta puntari ei ole hievahtanut 3 viikkoon.
    – vinkkejä lihaskunnon ja kunnon kasvattamiseen lajiin sopivalla tavalla. Lihasvoima tippunut aika paljon “aktiivitreenaus” ajasta. Monet otteluista mitä hävisin oli siinä, että kunto/voimat on loppunut. Nyt olen käynyt tasavauhtilenkeillä, intervallia ja mäkijuoksua vetämässä.
    Riittääkö vai jotain muuta tilalle?
    Miten rakentaa järkevästi lihaskunto jottei musta tuu semmosta jäykkää bodaajaa 😀

    Hieman sekava ja pitkä kirjoitus, mutta toivoisin tällä kertaa oikeasti onnistuvani. Mikään ei voita kilpailemisen tunnetta!

    Kiitos jo etukäteen!

    #74820


    AndyS

    Osallistuja

    Jos se paino ei tipu niin pitää pienentää annoksia. Syöntikertojen määrää ei saa pienentää.

    #74821


    Partycrasher

    Osallistuja

    Kevyt lenkki mikä ei hengästytä ihmeemmin on hyvä. Ei kai noi intervallit haitaks oo mut vedä tosi harvoin. Mut kevyt jolkuttelu, vaikka esim 1/2 tai tunti. Kehonhallintaa olis ehkä syytä treenata kuitenkin paljon paljon. Kylhän nuita netistäkin löytää, mut yhteys hyvään valmentajaan olis plussaa. Yksin tekemäl kyl vahvistuu vaan ajatus omista taidoista, ei omat taidot. Zemppii comebackiin!

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.