Vastaa aiheeseen: Fight Festival iltojen asiallisuus vs. asiattomuus

Uutiset Foorumit Kilpailutoiminta Kilpailut Fight Festival iltojen asiallisuus vs. asiattomuus Vastaa aiheeseen: Fight Festival iltojen asiallisuus vs. asiattomuus

IronMake

Jäsen

Mulla kasvoi FF8:n jälkeen hirveä elin otsasssa, niiden kännissä olleiden kolmen pienen porsaan örveltäessä edessäni. Ja yksi vähän isompi porsas mun takana ei ssanu jalkojansa pidettyä pois mun selkänojalta.

No joo, osaltaan se suunnaton ärtymys meni kuumeen ja flunssan piikkiin. Niitä huutelijoita tulee varmaan aina olemaan, eikä se nyt niin vaarallista ole, omaa tyhmyyttähän ne vaan siellä todistelee. Ja toi on tosiaan pientä lätkä- ja futiskatsomoihin verrattuna. Kunhan vaan eivät joskus innostu riehumaan, kun osa on niin kovia provosoitumaan.

Tapahtuma sinänsä on todella hieno. Vielä kun tollaset skinhead-biisit jätettäis kotiin, “aatten miehet” voisivat unohtaa rodulliset mielipiteensä urheilutapahtuman ajaksi. Ottaisivat oppia vaikka Alex Stieblingistä…

Fight Festival on nykyisen tyylisenä kyllä onnistunut “konsepti”, eikä lajeja kannattaisikaan erottaa toisistaan eri iltoihin. Onhan vapaaottelijoilla omiakin tapahtumia vaikka kuinka paljon ja niin on myös thainyrkkeilyssä. Että, jos ei missään tapauksessa halua nähdä jompaa kumpaa lajia, niin onnistuuhan se. Toimiihan nämä kaikenlaiset FF- ja Extreme Fight -tyyliset tapahtumat kai ympäri maailmaa.?.

Se vaan hieman mietityttää, että kun media varmasti joka tapauksessa enimmäkseen pitää Vale Tudoa brutaalina “tappeluna”, niin miten käy MT:n kohtalaisen hyvän maineen, jos media keksii alkaa tuomitsemaan näitä tapahtumia. Vale Tudo on niin brutaali laji, että joskus siinä vielä sattuu jollekin pahasti Suomessakin, ja siitäkös media sekä jotkut “sossutätipäättäjät” innostuu teilaamaan koko hommaa.
No ehkä tää on turhaa epäilyä…