Vastaa aiheeseen: Kilpailutilanne

Uutiset Foorumit Kilpailutoiminta Kilpailut Kilpailutilanne Vastaa aiheeseen: Kilpailutilanne

janne

Osallistuja

@pertsa wrote:

Makes, tarkoitit ilmeisesti PM-kisoja, koska muihinhan ei annettukaan mahdollisuutta karsia? Kyse tässä ei sinänsä ole siis yksin Kyynäräisestä, vaan kevään “valinnat” koskivat ihan yhtälailla myös muita mestareita, joilta ei edes kysytty halukuutta lähtöön.

Ahaa, ei kysytty?? Unohditko, että soitin sinulle kaksi kertaan ja kysyin, että onko teitä ketään tulossa MM/PM karsintoihin, itse sanoit, että ette aio antaa näyttöä sekä jos edustuspaikka menee niin menköön. Pitää itse olla aktiivinen ja olla yhteydessä, eli ottaa puhelimen käteen ja soittaa tai lähettää viestiä tai mailia. Ei Laurankaan MM-paikka tullut itsestään, olen ollut päävalmentajaan monet kerrat yhteydessä ja olemme keskustelleet lähdöstä. Aika huono selitys, että ei annettu mahdollisuutta karsia MM paikasta, olen kirjoittanut karsintapäivät foorumille 5.6-08. Liput on varattu ennen ensimmäistä karsintapäivää, mutta juuri tästä syystä joukkueelle oli varattu ryhmäliput, jotta nimiä voidaan muuttaa tarvittaessa. Perin tyhmä ajatus, että pyytäisimme halukkaita karsimaan ja antamaan näyttöjä, emmekä voisi muuttaa lähtijöiden nimiä. Kuten kaikki hyvin tietävät, on kaikilla oltava samat säännöt, eli kaikki antavat näyttöä, on se sitten ottelemalla tai leireillä. On päivän selvää, että jos lähdemme antamaan joillekin erioikeuksia, on myönnyttävä kaikille.

@pertsa wrote:

Tässä tilanteessa me otetaan ottelijoille ne varmat ottelut, mitä tarjotaan. Eli jos Irlantiin tulee kutsu, niin lähdetään mielellämme, eikä jäädä kokeilemaan Suomeen, tuleeko vastustajaa, vai ei. Luultavasti ei tule. Ja voihan niitä “näyttöjä” antaa muuallakin, jos on tarpeen.
Jos Hynynen ei lähde PM-kisoihin, niin siinä sarjassa Kyynäräinen on se luonnollinen vaihtoehto seuraavaksi edustajaksi. Onko järkevää estää esim hänen menemisensä sinne, jos ei ole ottelemassa noissa hallituksen jäsenten järjestämissä omissa kilpailuissa? Vai haluaako Suomi joka sarjaan mahdollisimman hyvän ottelijan?

Fitnes Expoon olisi ollut ja on edelleen matseja tarjolla muutamaankin sarjaan. Ei ole järkevää estää kenenkään lähtöä, mutta näytöt on vaadittu ennenkin ja vaaditaan tästä eteenpäinkin. Mistään varmasta voitosta ei MM joukkueenkaan kohdalla voida puhua, he vain ovat antaneet näyttönsä.

@pertsa wrote:

Myös liiton pitäisi tukea rahallisesti esim MM-kisoihin lähtöä. Ottelijat ovat muuten eri lähtökohdissa, joku lahjakas pienemmän seuran ottelija saattaa jäädä kisakoneesta vain sen vuoksi, ettei ole rahaa laittaa kisalippuun. Sama niissä seuroissa, joissa on monta hyvää ottelijaa, tuskin seuralla on varaa maksaa monen ottelijan matkaa kisoihin.

Kuten kaikki tietävät Pertsa on ollut yhtä lailla liiton hallituksen puikoissa miettimässä, että mistä löydetään rahaa liiton toimintaan. Mikään ei ole tässä suhteessa muuttunut, nyt vain joidenkin ottelijoiden seura ei avusta ottelijoita kuluissa. Jokainen voi miettiä, että voimmeko ottaa linjan, jossa katsotaan seuran taloutta ja ottelijan pankkitilin saldoa päätettäessä avustuksien suuruudesta…

@pertsa wrote:

Tiedän, että osa kritiikistäni on sellaista, jota ei pitäisi puida “julkisesti”, mutta ehkä on kuitenkin jotain hyötyä siitä, että välillä herätellään keskustelua joistakin asioista, jotta saadaan lisää potkua toimintaan.

Kritiikkiä voi ja saa esittää ja kyllähän tälle foorumille mahtuu paljon lisää keskustelua, mutta kannattaa tarkkaan miettiä, että hoiditko jonkun näistä kritisoimistasi kohteista itse paremmin kuin mitä minä olen hoitanut?

Nyt meillä on sentään naisten päävalmentaja sekä miehillä puolivaloilla toimiva päävalmentaja 😆