Vs: Re: 6. – 13.9.2012 IFMA MM-kilpailut Pietari, Venäjä
Uutiset › Foorumit › Kilpailutoiminta › Kilpailut › 6. – 13.9.2012 IFMA MM-kilpailut Pietari, Venäjä › Vs: Re: 6. – 13.9.2012 IFMA MM-kilpailut Pietari, Venäjä
Tässä vähän Edlan ja Niinan fiiliksiä eiliseltä päivältä. Poimittu ottelijoiden facebook sivuilta.
Edla Niemi kirjoitti:
Tappio tuli Kroatian Andrea Ivasta vastaan. Kroati pomppi ympäri kehää, ja hyökkäsi pelkillä pysäreillä. EM-kehästä tuttuja kirvespotkuja ei tällä kertaa nähty, eikä paljon mitään muutakaan. Kroati keskittyi kehän kiertämiseen ympärilläni, mutta tuomarit ilmeisesti katsoivat hänen tehneen reilummin aloitteita. Edellisyönä noussut kuume teki omasta tekemisestäni vaisua, enkä koe otelleeni lainkaan omalla tasollani.
Niina Mylleri kirjoitti:
Ekaksi, kiitos taas kaikille kannustajille! 🙂 Eilen saavuttiin kisapaikalle 12.50 ja miun matsin piti alkaa 14.00. Vieressä olevat ruotsalaiset kuitenkin ilmoittivat, että ne alkaa vasta kello 15.00 joten alettiin odottamaan. No, 13.30 kuitenkin tuli uusi tieto, että 14.00 piti olla valmiina ja siinä sitten 30 minuuttia aikaa laittaa linimentti ihoon, tehdä oma + tyynylämmittely. 14.00 olin valmis kehään ja tuli uusi tieto, että matsi myöhästyy 30 minuutilla… No sitten 30 minuutin päästä olin taas valmis ja se taas viivästyi ja lämmittelyt tehtiin uudestaan. Minut kuulutettiin kehään 15.00. Ottelupaikalle käveltiin betonista käytävää ja heti ovensuussa oli Venäjän televisio kuvaamassa kun miun hanskat otettiin pois ja toimittaja selitti jotain kameralle. Mies tarkasti miun käsisiteet ja hanskojen sisällön. Aika tarkkaa. Hanskat teipattiin ja niihin laitettiin leima… Hymyilin “ilkeästi” kameralle 😉 Kehään kävellessä katsoin vastustajaa pitkään silmiin. Kehässä pidin pitkän alkutanssin ja vastustaja joutui odottamaan varmaan 5min. Oli rento ja hyvä fiilis. Jännitys häviää aina kun pääsee kehään. Se on niin siistiä! Ottelu alkoi, yritin olla hyökkäävä, koska sitä arvostetaan näissä kisoissa, jossa perinteistä thainyrkkeilyn “pisteiden keräämistä” ei niin katsota. Venäjän edustaja teki vähemmän potkuja, mutta sai myös osumia. Hän otti viimeisissä erissä jalkaa kiinni ja käveli kehässä sen kanssa, josta sai monta varoitusta ja puhuttelun. (thainyrkkeilyssä pitää heittää kaveri jos ottaa jalan kiinni). Tein hyviä lyönti-potku aloitteita, liikuin ja tein lähiottelussa polvia. Mulla oli hyvä fiilis ottelusta, luulin tietysti voittaneeni, mutta Venäläisen kulman käsi nostettiin pystyyn. Harmitti vähän, mutta kun olen katsonut videon muutaman kerran niin mielestäni onnistuin tosi hyvin ja ei ole syytä suruun! Kulman valmentajakin sanoi, että jos ottelu olisi ollut muualla, niin olisin sen voittanut. No seuraavia MM-kisoja ajatellen täytyy toivoa arpaonnea, ettei pisin tyttö ja ehkä myös isäntamaan edustaja ole heti ekana vastassa. Lisäksi sääntöjä saa rikkoa, eli kiltti suomalaisuus pois kehästä. Ja vielä enemmän vastustajan painostamista, vaikka olisi pidempi! Eilen tuli suomelle siis 7 tappiota ja 2 voittoa… Tänään jatkuu kisat ja sama määrä ottelijoita kehässä. Nämä eivät ole vielä olleet ihan suomalaisten kisat niin kuin aiemmin, mutta katsotaan jos tänään saataisiin tappiot voitoiksi… Muuta: kisapaikalla piti olla ruokailu, no ei ollut ja meidän Jussi Santalahdelle hävinnyt Marufov Islomjon (UZ) sai kokea kovia kun hänen valmentaja alkoi “lyömään” ja potkimaan hävinnyttä ottelijaa meidän silmien edessä lämmittelytilassa. Ottelija oli vaan pää polvissa ja ei tehnyt mitään. Hän joutui arestiin ruotsalaisten tyhjään odottelutilaan. Onneksi joku heidän muista valmentajista tuli väliin. Ja onneksi mua ei hakattu häviön johdosta 😉 Paitsi Tuure tulee tänne Mikon kanssa maanantaina… 🙂