2.10.2005 Fitness Expo 2005 Combat Sports turnaus

Uutiset Foorumit Kilpailutoiminta Kilpailut 2.10.2005 Fitness Expo 2005 Combat Sports turnaus

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 35)
  • Julkaisija

Artikkelit

JaniS

Jäsen

@Late wrote:

Hynynen vs. Luukkanen: Mielestäni luukkasen olisi pitäny voittaa, mutta tämä onkin vain minun nöyrä mielipide.

niin, tuloshan oli 2-1.

t. äänensä luukkaselle antanut

Late

Jäsen

@JaniS wrote:

niin, tuloshan oli 2-1.

t. äänensä luukkaselle antanut

Respect!

mvar

Jäsen

Hynynen-Luukkanen 2-1

Ottelu tasainen. Hynysen tekniikka epäpuhtaampi, mutta enemmän aloitteita ja osumia. Tämä subventoi Luukkasen harvemmat, puhtaat tekniikat. Mikäli molemmat olisivat tehneet samanverran töitä, olisi Luukkanen voittanut ehdottomasti puhtaimmilla tekniikoilla.
    Omalta kohdaltani täytyy sanoa, jos haluaa ruotia tulosta, että mikäli Luukkanen olisi saanut enemmän tehtyjä osumia 5.erässä olisi hän voittanut. Viimeiseen erään mentäessä oli tuomaripisteissäni molemmille merkitty voitetuksi kaksi erää.

Hynysen pistivät voittamaan tuomareista:
    Manu varho
    Mr Kop

Manu

Temudzin

Jäsen

Vielä palatakseni sietiön ja okkolan matsiin,joka päättyi sietiön yläpotkuun.Kysymys tuomareille:Lasketaan sille joka vetää torjuntaan/suojaukseen 100 tekniikkaa 100pistettä?Jos näin on amatöörisäännöillä,niin ehkä kannattais vetää tekniikoita myös ilmaan.Pitäishän siitäkin saada pisteitä,jos linja on tommonen??Oma mielipiteeni asiasta eka ja toka erä okkolalle 10-9,kolmas tasan/sietiölle 10-9 ja neljäs erähän sujui sietiön merkeissä(jos olis jatkunut niin yksi luvunlasku+erävoitto eli 10-8 )…Itse en nää mitenkään,että sietiö olisi ollut häviöllä neljän erän jälkeen. 🙄
    Kommentteja kiitos

modet + ylläpito: sori, ei k-1 juttuja tänne.

JaniS

Jäsen

Hynynen-luukkanen ottelussa laitoin eristä kolme tasan ja kaksi luukkaselle. näin ottelun sillein että luukkanen sai vahvemmat osummat, hynynen yritti enemmän mutta luukkanen oli se joka kuittasi vahvemmin. toinen pointti oli se että luukkanen oli tilanteissa jämäkämmin ja paremmin mukana, jälleen siis hynynen yritti enemmän mutta suorittaminen oli hieman heilumista, luukkasella säilyi paketti kasassa ja oli parempi tilannehallinta. noi oli ne pointit että sain luukkasen voittaan.
    viimeinen erä oli siinä ja siinä, mietin jonkun aikaa että laitanko erän hynyselle, mutta siinäkin tilanteessa, mun papereissa, luukkanen olisi yhä voittanut ottelun yhdellä pisteellä.

olennainen juttu tuomaritoiminnassa on että osaa perustella päätöksensä, että miksi näin on laittanut. se ei riitä että “siltä se näytti” 🙂

JaniS

Jäsen

@Temudzin wrote:

Vielä palatakseni sietiön ja okkolan matsiin,joka päättyi sietiön yläpotkuun.Kysymys tuomareille:Lasketaan sille joka vetää torjuntaan/suojaukseen 100 tekniikkaa 100pistettä?Itse en nää mitenkään,että sietiö olisi ollut häviöllä neljän erän jälkeen.

en ollut tuomarina kyseisessä ottelussa, mutta tässä miten minä sen näin.

otteluitahan arvostellaan, eli katsotaan kumpi on aktiivisempi, thainyrkkeiyllisesti parempi, vahvempi jne.

sietiö ei saanut ennen yläpotkua yhtään hyvää, vahvaa, tekniikkaa aikaiseksi, päinvastoin näytti olevan täysin jäässä, ja muutamat heitetyt potkut oli erittäin heikkoja. okkola oli aktiivinen, kaikki lyönnit meni suojaukseen mutta pari potkua oli sellaisia että ne varmaan huomioitiin pisteen arvoisena suorituksena.

itse näen kyllä että okkola oli selkeässä johdossa, ja tyrmäys oli ainoa millä sietiön oli enää mahdollista voittaa.

Anonymous

Jäsen

Hynynen vs Luukkanen 2-1

Yllättävän paljon on kuulunut mielipiteitä matsin tuomiosta.

Itse muistan matsin kulun suunnilleen samanlaisena kuin Mvar & JaniS kuvailivat, eli Hynynen teki enemmän aloitteita ja meikä kuittas. Kumpikin veti ihan basic mättöä ilman mitään hienouksia (lukuunottamatta H:n kääntökyynärpäälyöntiä) ja mun pahin moka oli et olin 1. erän hieman unessa minkä vuoks Hynynen pääs vetämään muutaman kerran ilmatteeks. Ihan ok ottelu kumminkin.

Tuomio oli mun mielestä täysin oikea, joskin erittäin kyseenalainen, heh. Hyvät perustelut tuomareilla!

IronMake

Jäsen

Höh, aioin kirjoittaa tänään huvikseni mun mielipiteeni Hynynen-Luukkanen matsista, mutta JaniS ehtikin jo kertoa oman näkemyksensä. Ja se on juurikin sama kuin mulla. Eli olisin laittanut tasaisen matsin niukasti Luukkaselle. Olisit Pasi vetänyt ekassa pari kunnon osumaa perille niin se olis ollu siinä… No joo, turha näitä on ihmetellä. Kyllä tuomarit hommansa osasi, ei siinä mitään.

Niin ja pakko vielä kehua Vappula-Kaipia taistelua. Varsin viihdyttävä ja vauhdikas matsi! Meni hyvin yleisöön – varsinkin niihin, jotka ei aikaisemmin MT-matseja ollut nähnyt. Vappulalla näytti olevan kunnon “draivi” päällä ja vetäsipä muutaman vähän hienommankin tekniikan. Ansaittu hieno voitto. Olen aika paljon Vappulan matseja nähnyt ja tämä oli ihan parhaasta päästä – kehitystä on tapahtunut. Kerrassaan mainiota!!!

JaniS

Jäsen

vielä sietiö – okkola ottelusta.

yksi hyvä taktiikka on kytätä ja vetää vastaa, ja kuitata kaverin aloitteet. sietiö tuntui ottelevan kyseisellä taktiikalla, juttu oli vain että taktiikan toinen osa jäi toteuttamatta, eli vastaan vetäminen jäi puuttumaan. otteluita ei valitettavasti voiteta seisomalla, hyviä osumia pitää saada jos meinaa voittaa.

kuvitellaan tilanne, tai eihän sitä edes tarvitse kuvitella kun kyseinen ottelu meni juuri niin, jossa toinen potkii ja toinen blokkaa, osumia ei siis tule. ottelun voittaa se joka potkii, vaikka kaikki potkut meneekin blokkiin, koska aktiivinen aloitteen tekeminen on parempi asia kuin passiivinen blokkaaminen.

Temudzin

Jäsen

Oikein jos ottelu menee loppuun asti samaa rataa niin aktiivisempi voittaa,mutta mielestäni kahdella kunnon osumalla ja aktiivisuudella ei voiteta eriä kun 10-9??Lisäksi voin paljastaa sietiön taktiikan:2 ekaa erää olla todella passiivinen ja yllyttää Okkola vetämään itsensä maitohapoille kotiyleisön(kaverit) edessä…Sietiön paketti oli rautaa ja taktiikka onnistui nappiin…Kolmannessa erässä Sietiö aloitti menemään eteenpäin kun Okkola oli parhaat tekniikkansa vetänyt blokkeihin.Sietiö oli jo kolmosessa aktiivisempi(katsokaa nauhalla) ja nelosessa kun yläpotku osui Okkola oli jo täysin katki…Neljäs erä olisi siis mennyt sietiölle ainakin 10-8,jollei enemmänkin jos olis tullu luvunlaskuja…Oon törkeen huono laskeen,mutta jos esim.kaksi ekaa erää meni okkolalle 10-9 ja kolmas tasan.Niin otteluhan olis ollu tasan neljän erän jälkeen ja vitonen olis ratkaissu?No kaikki jotka jotain ymmärtää thainyrkkeilystä tietää miten olis käyny eli vahvempi olis voittanu…Ymmärtäisin jos kommentit olisivat katsojien,jotka ei tiedä mikä lasketaan osumaksi…No onneksi Varhon Manu näki ottelun samalla tavalla.Thanks Special Manu… 😆

PS.Jos Sietiön piti tyrmätä voittaakseen Fitness Expossa,niin mun mielestä olin eri matsissa kulmassa(videolla kylläkin oli sama matsi).

Frank

Jäsen

Menee hieman off topicin, mutta tulipa katsottua Hynysen ottelulistaa ja siellä lukee 11.09.2005 – 63.5 kg Antero Hynynen KO3 Rambo. Antero, kynä käteen ja kerro meille kuinka Rambo tyrmätään!

Julpero

Jäsen

@Frank wrote:

Menee hieman off topicin, mutta tulipa katsottua Hynysen ottelulistaa ja siellä lukee 11.09.2005 – 63.5 kg Antero Hynynen KO3 Rambo. Antero, kynä käteen ja kerro meille kuinka Rambo tyrmätään!

Näköjään potkasemalla päähän… 😀

Hanski

Osallistuja

Urheilukanavan tekemät koosteet Fitness expon kamppailu-urheilutapahtumista nähdään seuraavasti:

7.11.2005 klo 19.35 – 20.05
    Combat Sports: thainyrkkeily, vapaaottelu ja näytökset

10.11.2005 klo 20.00 – 20.30

13.11.2005 klo 17.00 -17.30

pasi

Jäsen

Onko noi koosteet siis yksi ja sama pätkä uusittuna kolmeen kertaan ?

JM78

Jäsen

Olettaisin, että näin on.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 35)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.