Fight Festival iltojen asiallisuus vs. asiattomuus

Uutiset Foorumit Kilpailutoiminta Kilpailut Fight Festival iltojen asiallisuus vs. asiattomuus

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 40)
  • Julkaisija

Artikkelit

Anonymous

Jäsen

Rotestinetissä käydään par’aikaa sen historian pisintä(?) viestiketjua noista white power kehääntulobiisestä, tapaseneekeri huudoista ja ym. ym. ns. epäkorrektista meiningistä, jota esiintyi FF:ssä ja josta “muay thai väki” on antanut kummeksuvaa palautetta. Eikä tässä ole tarkoitus mitään kansanäänestystä suorittaa, että pitäisikö liiton ottelijoiden olla menemättä FF:n jatkossa tms. Heitelkää vaan mielipiteitä miten asia on, onko kärpänen härkänen vai kukkahattutädin pipo vinossa?

Omia mietteitä fight festival kokemuksista:
    – katsojat huudelkoot mitä haluaa, yleisöä ei voi valita, toivottavaa on toki fiksu käytös. Selvät häiriköt pitää poistaa yleisöstä, kuten sammuneet ym.
    – Vaikka olen itse nationalisti ja jonkin sortin sotahullu (<> natsi tai skinhead), niin on hyvän maun vastaista soitella white power tai skinhead biisejä, ne ei sovi urheilutapahtumiin. Viime tapahtuman “silmien välliin ryssää” meni kyllä luokkaan huumori ja mua ei ainakaan haitannut pätkääkään. Paitsi olis tosi nolo soitella tollaisia biisejä, jos Venäjän MT-liiton presidentti istuis tulkin kanssa vieressä ja ne alkais kyselemään, että mitä tämä oikein tarkoittaa? Siinä oliskin kiva selitellä, että nuo painipojat ne vähän hassuttelee…
    – Jos FF tai VT-illat teelataan joskus julkisuudessa tai virallisissa yhteyksissä syystä tai syyttä negatiivisiksi, niin alan ehdottelemaan virallisella tasolla MT:n siirtymisestä takaisin omiin iltoihin. (mutta pidetään juoruilut mutu-tasolla ennemmin kuin virallisella)

HeikkiH

Jäsen

Pitkälti mielestäni olet aivan oikeassa, Patriotismilla ja nationalismilla On piitkää matka natsismiin ja muihin ääri ilmiöihin. Onko tosiaan hirveän korrektia jos esim. Dave Mclellan ottelisi ja joku jurttiaivo huutelee tapa se n**ke*i, tai onhan esim. Jomhod suht. tumma… mielestäni tollaiset hommat ei alkuunkaan sovi urheilu tapahtumaan, tollaset ääliöt vain pois paikalta tyylillä britti futis huligaanit, pahimmat häiriköt nimet ylös ja porttikielto….

SamiH

Jäsen

Pari Fight Festivalia sitten postasin tuonne Protestnettiin yleisön käytöksestä, lähinnä siis noista kännisistä huuutelijoista, silloin asia ei suurempia tuntemuksia herättänyt, lähinnä vain todettiin, että nuohan niinkuin kuuluvat asiaan (välillä kyllä on makeat naurut noista saanut), sikäli ihmetyttää tämä jyrkkä linjanmuutos asiaan, samanlaista mölinää siellä on aina ollut.

Kyllä! Törpöt kuriin, haluan keskittyä matseihin enkä juoppojen väistelyyn.

Riku kirjoitti: “- Vaikka olen itse nationalisti ja jonkin sortin sotahullu ( natsi tai skinhead), niin on hyvän maun vastaista soitella white power tai skinhead biisejä, ne ei sovi urheilutapahtumiin. Viime tapahtuman “silmien välliin ryssää” meni kyllä luokkaan huumori ja mua ei ainakaan haitannut pätkääkään”

Samaan mieltä.

JM78

Jäsen

Eipä hirveästi häiritse, mutta kyllähän tuo huonoa mainosta on.

Yleensähän noi huutelijat on justiinsa niitä nahkapäisiä keskiolutkommandoja, jotka on ottamassa Karjalaa takaisin pullo kerrallaan ja joiden kamppailulajituntemus on keskiyön nakkikiskajonosta hankittua…

henrik

Jäsen

Mielestäni yleisön pitää käyttäytyä asiallisesti kaikissa urheilutapahtumissa. Rasistiset kommentit ovat loukkaavia kenelle tahansa ja erityisesti urheilussa se on jo hyvin “unprofessional” ja lapsellista. Sokea viha suututtaa mua… 🙄

Anonymous

Jäsen

@henrik wrote:

Mielestäni yleisön pitää käyttäytyä asiallisesti kaikissa urheilutapahtumissa. Rasistiset kommentit ovat loukkaavia kenelle tahansa ja erityisesti urheilussa se on jo hyvin “unprofessional” ja lapsellista. Sokea viha suututtaa mua… 🙄

Tämä on totta, mutta miten estät sen käytännössä tekemättä tilaisuutta farssiksi? Ainoa fiksu tapa jonka tietäisin olisi otteluohjelmaan joku kohtelias ja fiksu kehoite. Mutta Maunun ei kannata homman koskaan mennä jääkiekkokatsomon tasolle.

henrik

Jäsen

jep jep

on mahdotonta saada ns. “täydellinen” yleisö. 🙁

pmaunu

Osallistuja

Oletteko muuten koskaan olleet nyrkkeily- tai jääkiekkokisoissa? Niissä on yleensä kielenkäyttö huomattavasti rankempaa kuin Fight Festivalissa ja molemmat lajit nauttivat valtiovallan hyväksyntää.

Viime viikon kisoissa katsomosta poistettiin ainakin yksi häirikkö ja jatkossakin epäasialliseen käytökseen puututaan. Tavoitteena on luoda tapahtuma, jossa mahdollisimman moni viihtyy.

HeikkiH

Jäsen

niinpä… Mites muuten toimisiko toi mun ehdottama “britti-futis” tyyli esim. ff tapahtumissa??? se ainakin on osoittautunut erittäin tehokkaaksi muissakin lajeissa…

pmaunu

Osallistuja

Jahka alkaa tulla tunnettuja huliganeeja niin toimiihan se. Fight Festivaleja vaan on hiukan harvemmin kuin brittifutista ja varsinaista huliganismia ei ole esiintynyt lainkaan. On iso ero sillä, että yrittääkö katsomossa vahingoittaa kanssaihmisiä ja sillä, että uskaltautuu purkamaan syvimmät tuntonsa esim. huutamalla “vedä nokkaan sitä entisen miehittäjävaltion kansalaista, jonka esi-isät ovat aiheuttaneet isänmaallemme suurta tuskaa ja ahdinkoa”.

Henrizio

Jäsen

@pmaunu wrote:

On iso ero sillä, että yrittääkö katsomossa vahingoittaa kanssaihmisiä ja sillä, että uskaltautuu purkamaan syvimmät tuntonsa esim. huutamalla “vedä nokkaan sitä entisen miehittäjävaltion kansalaista, jonka esi-isät ovat aiheuttaneet isänmaallemme suurta tuskaa ja ahdinkoa”.

😀 😀 😀

HeikkiH

Jäsen

@pmaunu wrote:

sillä, että uskaltautuu purkamaan syvimmät tuntonsa esim. huutamalla “vedä nokkaan sitä entisen miehittäjävaltion kansalaista, jonka esi-isät ovat aiheuttaneet isänmaallemme suurta tuskaa ja ahdinkoa”.

Eipä voisi hupaisammin ja osuvammin sanoa 😆 😆

SamiH

Jäsen

Jos vertailuksi otetaan jäähallin nyrkkilyillat niin kyllä Fight Festivalissa käyttäydytään kuin kirkossa.

Jamppa

Jäsen

Edellisessä Fight Festivalissa jätkä sammu ja kaatu mun syliin. Sitä ennen se laukoi näitä legendaarisia tapa se-kommentteja.
    Ei mun mielestä sovi urheilutapahtumaan eikä mihinkään muuhunkaan.

Olen suvaitsevainen omasta mielestäni mutta kun joka jesuksen viikonloppu viet putkaan samoja nahkapäitä jotka tappelevat kylällä niin se kertoo kyllä asianomaisten äo:n tasosta jotain. Erään värillisen yrittäjän ikkunat rikotaan joka helvetin viikko. Ja kuka tämän mellastamisen sitten maksaa-me tietenkin verorahoillamme.
    Valitettavasti tästä skiniaatteesta en löydä mitään positiivista. Enkä muuten ymmärrä sitäkään miksi joku värjää naamansa valkoiseksi ja yrittää näyttää mahdollisimman ruumiilta, sen jälkeen hautakiviä potkimaan. Olenkohan mä tulossa vanhaksi????

Jamppa

PrimeT

Jäsen

Vieressä istuneet tapa se-huutelijat on monesti olleet sellasessa huurussa jo saapuessaan, että on voinu ennalta arvata mitä tuleman pitää.
    Eikös jo ovella voitas käännyttää kaikki keitossa olevat? Niitä on nimittäin riittänyt joka iltaan, enkä oo nähnyt ovelta käännytettävän.

Tietysti löytyy niitäkin jotka selvinpäinkin omaa ko puhelahjat.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 40)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.