Muutoksia lisenssiin

Uutiset Foorumit Kilpailutoiminta Kilpailut Lisenssi- ja vakuutus Muutoksia lisenssiin

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 31)
  • Julkaisija

Artikkelit

ollisl

Jäsen

Minulla oli Ifiltä. Otin sieltä, koska oli paljon halvempi kuin liiton kautta saatu vakuutus ja lisäksi sain sellaisen kattavuuden kuin halusin eli kohtuu rajoitetun verrattuna liiton kautta saatuun vakuutukseen. Esim kuolemaa ei olisi korvattu… =)

Chitalada

Osallistuja

Mitä vähemmän liiton kautta otettuja vakuutuksia= seuraavan vuoden vakuutus hyvin todennäköisesti jälleen kalliimpi.
    Liian vähän vakuutuksia= tulevaisuudessa ei lajilla vakuutusta.
    Suositelkaa liiton vakuutusta, jos ajatellaan vähän pidemmälle.

samit

Jäsen

Hyvä pointti!

ollisl

Jäsen

@Chitalada wrote:

Mitä tarkoitat tällä? Se vakuutus minkä Ifiltä aikoinaan otin ei ollut mikään thainyrkkeily-vakuutus, mutta kattoi kuitenkin mm. thainyrkkeilyotteluissa tapahtuneet haverit.

Muay Tribe

Osallistuja

Jos suurin osa ottaa vakuutuksen muuta kautta kuin liiton tarjoamana niin sitten kyseisen vakuutuksen hinta nousee entisestään. Jos kaikkien pitää itse selvitellä vakuutusyhtiöstään jne. lajivakuutusasiat kuntoon niin vakuutuksen hankkiminen hankaloituu, lisäksi ne ketkä edelleen ottavat vakuutuksen liiton kautta joutuvat maksamaan enemmän. Jos taas saadaan enemmän ihmisiä ottamaan liiton vakuutus niin tällä saataisin hinta pysymään suunnilleen samana, hinnan aleneminen tuskin ei lajin vakutuusmäärillä ole kovin realistinen optio.. Toinen pointti asiassa on, että liiton kautta otettujen vakuutusten määrä (ja erityisesti lisenssien määrä) on arvokasta näyttöä (suuntaan tai toiseen) lajin harrastajamääristä kun lajia yritetään saada valtion tukien piiriin..

Chitalada

Osallistuja

@ollisl wrote:

@Chitalada wrote:

Mitä tarkoitat tällä? Se vakuutus minkä Ifiltä aikoinaan otin ei ollut mikään thainyrkkeily-vakuutus, mutta kattoi kuitenkin mm. thainyrkkeilyotteluissa tapahtuneet haverit.

Että nykyistä vakuutusyhtiötä ei kiinnosta tarjota vakuutusta enää liitolle, jos niitä hankitaan liian vähän. Hinta on noussut juuri esim sen vuoksi, että maksettujen korvausten suhde myytyihin vakuutuksiin nähden on liian iso (joskus kuulin jo aiemmin tämän). Nyt vain ottelijat ovat ottaneet sen, joille sattuu ehkä myös niitä vahinkoja. Yllättävää kyllä, myös vakuutustoiminta on bisnestä, eikä hyväntekeväisyyttä. 🙂
    Ja jos tämä loppuu, niin silloin ei ole tarjota liiton jäsenille yhteistä vakuutusta. Jokainen joutuu sitten itse neuvottelemaan ne tarvittavat vakuutukset, jos sellaisen saa.

MTV

Osallistuja

@Chitalada wrote:

@ollisl wrote:

@Chitalada wrote:

Että nykyistä vakuutusyhtiötä ei kiinnosta tarjota vakuutusta enää liitolle, jos niitä hankitaan liian vähän. Hinta on noussut juuri esim sen vuoksi, että maksettujen korvausten suhde myytyihin vakuutuksiin nähden on liian iso (joskus kuulin jo aiemmin tämän). Nyt vain ottelijat ovat ottaneet sen, joille sattuu ehkä myös niitä vahinkoja. Yllättävää kyllä, myös vakuutustoiminta on bisnestä, eikä hyväntekeväisyyttä. 🙂
    Ja jos tämä loppuu, niin silloin ei ole tarjota liiton jäsenille yhteistä vakuutusta. Jokainen joutuu sitten itse neuvottelemaan ne tarvittavat vakuutukset, jos sellaisen saa.

No olisiko mitään järkeä siinä, että liitto kilpailuttaisi vakuutukset vaikka parin kolmen vuoden välein eri vakuutusyhtiöiden kesken ? ( En tosin tiedä, että toimitaanko jo näin ? ) Luulisi, että vaikka vain pelkät kisaajat ottaisivat vakuutuksen, niin n. 150 vakuutuksen ottajaa jo kiinnostaisi vakuutusyhtiöitä sen verran, että jonkinmoisen tarjouksen tekisivät ?

Jos kerran Ollin mukaan Ifistä saa edullisemmin vastaavan vakuutuksen, niin kannattaisiko siirtää koko liiton vakuutukset sen alle ? Vai oliko tässäkin kyseessä sama ilmiö, johon itse olen aina törmännyt, eli Ollin kaikki muutkin vakuutukset ovat Ifissä ?

janne

Osallistuja

Kilpailutuksista puhuessanne, ottanette sitten huomioon, että tämän hetkinen vakuutus on SLU:n neuvottelema. Ja moni asia tulee SLU:n kautta. Vaikkakaan se SLU:n tekemä työ ei näy juurikaan missään tavalliselle harrastajalle, mutta silti siitä on meille hyötyä. Kukapa olisi valmis neuvotelemaan vakuutusssopimukset joka vuosi, tekemään vakuutuskirjat ilmaiseksi, vie sekin aikaa yllättävän paljon.

Voimme toki kysellä halvempaa vakuutusta, mutta kuinka kauan toisen yhtiön vakuutus on halvempi? Ei varmasti montaa, vuotta kun he huomaavat hoitokulujen määrän…

ollisl

Jäsen

@MTV wrote:

Jos kerran Ollin mukaan Ifistä saa edullisemmin vastaavan vakuutuksen, niin kannattaisiko siirtää koko liiton vakuutukset sen alle ? Vai oliko tässäkin kyseessä sama ilmiö, johon itse olen aina törmännyt, eli Ollin kaikki muutkin vakuutukset ovat Ifissä ?

Ei ollut kyse. Itseasiassa toi oli ainoa vakuutukseni Ifistä =) Enkä tiedä onko enää halvin. Se oli kilpailua varten ja nyt minulla on ns. urheilulisä normisairas/tapaturmavakuutuksessani jolla ei kilpailuihin parane mennä.

Mutta omalla kohdalla lähdin tarkan markan miehenä tottakai vertaamaan vakuutuksia kun oli pakko hommata joku kisaa varten. Eivätkö muut tee niin?
    Erityisesti minua ihmetytti liiton vakuutuksen kattavuus. Se kattoi mielestäni liian suuria summia ja täysin turhia asioita kuten kuoleman. Minä ainakin etsin sopivimman vakuutuksen ja sillä kertaa se ei ollut liiton kautta saatu.

Antsun toinen pointti oli mielenkiintoinen. En tosin usko (ennenkuin joku iskee faktaa pöytään =), että vakuutusten määrällä on merkitystä. Lisenssien määrällä sensijaa arvaisin mutulla, että onkin. Ja lisenssin liitto voinee helpommin määrätä pakolliseksi kuin vakuutuksen jos semmoiseen nyt halutaan ryhtyä?

janne

Osallistuja

Mulla on vakuutuksien määrä tiedossa, mutta en viitsi täällä huudella sitä. Se vain on fakta, että meillä vakuutuskanta vain on liian pieni, eli harrastajat ottavat lajivakuutuksia liian vähän.

Ihan pakko sen verran keskustelun kulkuun puuttua, että tänään sain Fenniasta tarjouksen vapaa-ajan vakuutuksesta johon sisältyy vakuutus kilpailuihin.
    Hinta oli huikeat 56,71€ vuodessa :sinko
    Kieltämättä houkuttelee yli 150€ halvempi vakuutus. Tosin meillä on myös kotivakuutus sekä autovakuutus Fenniasta..

Chitalada

Osallistuja

Oliko siinä nimenomaan mainittu, että kattaa thainyrkkeilykilpailut? Kysyn sen vuoksi, että joskus on kuullut, että esim kamppailulajit on rajattu näiden ulkopuolelle.

Urheilulaajennus:

“Lisäturva kilpaurheilussa ja harrastustoiminnassa sattuvien tapaturmien varalta. Kilpaurheilussa ja harrastustoiminnassa ja ehdoissa erikseen mainituissa urheilulajeissa sekä erikoisharrastuksissa sattuneissa vakuutustapahtumissa. Korvaus tapaturman aiheuttamista hoitokuluista vakuutustapahtumaa kohti enintään 8.500 EUR omavastuu 0.00 EUR.

Urheilulaajennus ei koske amerikkalaista jalkapalloa, rugbya, lippupalloa eikä merkittyjen rinteiden ulkopuolella tapahtuvaa laskettelua.”

Eli kattaa kun on tuo urheilulaajennus. Mielestäni hintaero on melko huima?

Chitalada

Osallistuja

No hinta ei ole paha. Tuo edellyttää sopimusasiakkuutta, eli tämän vakuutuksen lisäksi pitää olla vähintään kaksi muuta vakuutusta Fenniasta. Esim nuo koti- ja autovakuutukset tms.
    Ongelmana varmaan monelle esim yksinasuvalle opiskelijalle on, ettei ole ehkä noita muita vakuutuksia.

Näinhän se on.

Vakuutusehdotuksesta tosin käy ilmi että

* Maksutapa-alennus 2,5%
    * Nuorten etu 25% ( en tiedä mikä on ikähaarukka )
    * Fenniabonus 10%

Eli ainakin itse näistä ymmärrän että muiden vakuutuksien tuoma etuus olisi tuo 10% fenniabonus.
    No mutta enivei näin vakuutusasiat meillä, eli vaihtoehtoja on kunhan vaan ottaa selvää.

Toki on hienoa että liitollamme on tarjota harrastajille ja kilpailijoille valmiiksi räätälöity vakuutus, mutta itselläni ja luultavasti monella muullakin hinta on se ratkaiseva tekijä 😳

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 31)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.