Power Fight Night 2, Pärnu 17.7.2010
Uutiset › Foorumit › Kilpailutoiminta › Kilpailut › Power Fight Night 2, Pärnu 17.7.2010
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Jäsen
kaveri on Pärnussa ja oli “törmänny” sattumalta julisteeseen kadun varressa, menee katsomaan.
Hynysen vastustajan Mirko Moisarin recordi
Total fights 38
Wins 30
Wins by KO 17
Losses 6viimevuoden kuvagalleria oli suppea, mutta kypärät päässä ja isot jalkasuojat ainakin osassa matseja.
pari youtube-linkkiäkin löytyy tapahtuman kotisivuilta.JäsenOlen menossa tuomariksi ko. tapahtumaan. Antsun mukaan kyseessä “nuorille suunnattu ilmaistapahtuma”.
JäsenAntero voi kertoa oman näkemyksensä, joten itse kommentoin lyhyesti vain.
Eli häviö napsahti Anterolle tässä ammattilaismatsissa. Ensimmäisessä erässä Antero horjahti samalla kun Mirkko vetäs suoran pläsiin jonka seurauksena taspaino läksi ja Antero löysi itsensä kanveesista. Kehätuomari näki parhaaksi laskea lukua, vaikka mistään jalkojen notkahduksesta ei ollut kyse ollenkaan. Itse en olisi laskenut, mutta kaippa tuo marginaalin rajojen sisään jää. Noinniinku muuten ekat neljä erää meni Anteron tahdissa ja viidennessä oli jo tasaista kun kunto alkoi loppumaan molemmilta.Mirkko saattoi yhden tai kaksi potkua heittää ja osua Anteron kylkeen, mutta lyöntejä tuli sitten enemmänkin kuuppaan. Mirkko oli vahva, mutta muuten mitäänsanomaton. Antero taasen osui varmaan kaikilla potkuilla käsille/kylkeen ja muutamat suorat lyönnitkin upposivat nätisti Mirkkoon, mutta ei ehkä riittävällä voimalla. Lähiottelussa Antero oli selkeästi taitavampi, mutta Mirkko fyysisesti vahvempi. Antero näytti muutaman todella nätin heiton lähiottelussa ja polvia toki myös, mutta Mirkko sai fysiikallaan passattua aika hyvin.
Kolmannessa erässä Antero kokeili muutamaa kyynärpäätä ja siitä eteenpäin Mirkkon naama vuotikin verta aina ottelun loppuun saakka. Loppuerien aikana taisi tulla kolme eri vekkiä Mirkkon kuontaloon(silmäkulma, päälaki ja poskipää), kun Antero mallaili kyynärpäitä. Ottelua keskeytettiin vähän väliä siivousta varten. Mirkkon naama oli kyllä aika villin näköinen kaikesta verestä.
Itse laitoin Anteron voittamaan, mutta muut virolaiset pistetuomarit antoivat Mirkkolle äänensä. Ensimmäisen erän luvunlasku tietysti painoi paljon, mutta kun katsoi kokonaisuutta ja sitä kumpi sai enemmän “pataansa” niin mielestäni ottelun voittaja oli Antero. Noh, olisi vetänyt selkeämmin näköön Mirkkoa niin ei tarvitsisi ihmetellä =)
Muista matseista hieman. Siellä oli K1 matseja sekä thainyrkkeilyä. Ruotsalaisella oli K1 3x2min matsi jossa oli aivan täysin altavastaajana ja laskettiinpa hänelle lukuakin ekassa erässä. Mutta hän sai jonkun ihme onnenkantamoisen osumalla virolaista vastustajaansa potkulla kylkeen niin pahasti, että hän joutui luovuttamaan siihen.
Sitten jäi vielä yksi ottelu mieleeni… tai lähinnä ottelija. Nimittäin Antti Pelberg Pärnusta sarjassa abouts 70kg oli jäätävä. Upeaaa ja voimakasta thainyrkkeilyä pitkältä mieheltä. Vastustaja olisi ihan ok, muttei silti ollut mitään jakoa Anttia vastaan. Lähiottelussa tuli oppikirjamaisia heittoja. Toisessa erässä lopulta veti Jomppamaisilla alapotkuilla vastustajan pihalle. Tämä kaveri Suomeen ottelemaan niin saadaan viihtyisä matsi!
Itse olin kehätuomarina viisi ensimmäistä matsia joista osa K1 ja osa 3x2min amatööri thainyrkkeilyotteluita(ei kyynärpäitä, mutta polvet päähän. Suojina kypärä ja jalkasyndit). Loput viisi ottelua olin arvostelutuomarina jossa myös K1 ja 3×2 otteluita sekä tietysti viimeinen eli Anteron ja Mirkkon ammattilaisottelu. Ei mulla oikeen käsitystä ollut miten K1 matseja pitäisi tuomaroida(kehässä tai laidalla), mutta muistelin jyyrosportin k1 matseja ja menin niillä =) Tulipahan sekin koettua.
Päätuomaria lukuunottamatta muut tuomarit olivat joko ensimmäistä tai toista kertaa arvostelemassa…JäsenOllisl, ruotsalaisen K-1 matsi oli toi Magnus Hovberg vs Kevin Renno?
Eli siinä tapauksessa suomessakin taistellut tuulimylly Renno laskettiin pihalle potkusta? Interesting.
JäsenJaa sorry unohtui tuo mainita. Ei ollut Kevin Renno. Kevin oli kesälomalla =)
Vastustajan nimeä en nyt muista.Mainittakoon vielä, että tapahtuma oli tosiaan ilmainen ja tarkoituksena oli promota thainyrkkeilyä (ja nähtävästi K1:tä) nuorisolle jota paikalla olikin vanhan ison liikuntasalin verran. Anteron ja Mirkkon ottelu oli illan päämatsi ja Mirkko sai korviavihlovan kovaa kannustusta. Tunnelma oli siis katossa kuten myös lämpötila salissa.
Järjestelyissä noin muuten oli tosin hieman ontumista josta en nyt jaksa enää höpöttää =)OsallistujaKatotaan jos saisin tuosta matsista videon verkkoon niin voi kukin sitten päättää miten se meni. Mut jos vaikka saisi revanssimatsin Suomeen niin se olisi hieno homma, 😉 wink wink. Niin ja jos ei sitä ole vielä mainittu niin ottelu käytiin sarjassa -71 kg.
OsallistujaSiinäpä on matsi ladattunee youtuubiin:
osa 1: http://www.youtube.com/watch?v=m4qSfrGyesc
osa 2: http://www.youtube.com/watch?v=NwOpiy221n8&feature=channel
osa 3: http://www.youtube.com/watch?v=QeeMv5MUUCo&feature=channelJäsenHeh, perussettiä.
Ymmärrän kyl et virolaiset tykkää noista Mirkon ainoosta tekniikasta eli eteenpäin juostusta yliolanheijarista, mut harmi kun unohtivat laskee puhtaat vartalopotkut Antsulle plus tehokkaat kyynärpäät.
Olihan menoa ja melskettä et pitihän se oma poika saaha voittamaan.Virossa kun ollaan ni on kyl misut kohillaan!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.