Berger

Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 231)
  • Julkaisija

    Artikkelit


  • vastauksena käyttäjälle: Treenipaikka Fuengirolassa?

    #60817

    Berger

    Jäsen

    Kokeile googlella muaythai marbella jne. Ite löysin noilla hakusanoilla jonkun salin sivut..Etin myös mma marbella -sanoilla vapariseuraa, ja pari sellaistakin löytyi kaupungista.


    vastauksena käyttäjälle: Pistely treenauksen aikana?

    #60808

    Berger

    Jäsen

    Pistä kuinka paljon haluat, häviät kuitenkin 😛


    vastauksena käyttäjälle: Pistely treenauksen aikana?

    #60806

    Berger

    Jäsen

    Mä tarkoitin että kannattaa syödä jotain “hitaasti” imeytyvää ja kiinteää, jotain mikä on myös ravinnerikkaampaa ja missä on hiilaria, kuitua ja proteiinia.

    Ja mä uskon vieläkin että tärkein syy pistelyyn on huono kunto. Omien kokemusten mukaan huonokunto -ajoilta syy ei koskaan piillyt missään ilmavaivoissa tms. vaan syy oli poikkeuksetta huonossa kunnossa ja huonossa ravinnossa ennen treeniä. Ja näitä pistelykohtauksia on riittänyt. Lyön vetoa että kun kunto paranee, niin kuukauden päästä viimeistään ei enää pistele, vaikka vetäisit 3 litraa jäätelöä ja kilon suklaata 5 min ennen treenejä. Thats a promise.

    Ja jos nyt lähden kehittämään tästä ärsyttävän väittelyn: Minä en tiedä ketään joka pitää maltoa oikeasti hyvänä aineena liikunnan suhteen. Ennen tai jälkeen treenin. Toisekseen, kannattaa kokeilla jotain muuta kuin maltoa, jos pistely jatkuu. Kokeile mikä sopii sulle. Ehkä kiinteä ravinto tukee hommaa paremmin sun kohdalla?


    vastauksena käyttäjälle: Pistely treenauksen aikana?

    #60799

    Berger

    Jäsen

    Kirjoitin jo eilen pitkän viestin aiheesta, mutta ilokseni se tuhoutui jonnekkin..

    Tarkoititko että vedät todellakin MALTOmehua ennen treeniä, etkä esim. MAITOmehua? Siis MALTOA? Malto tekee sokeritasoillesi suunnilleen saman kuin levy suklaata, mutta ei ole yhtä täyttävää.

    Eli kun vedät pari tuntia ennen treenejä sellaisen drinkin, energiatasosi syöksyy kattoon, ja tulee vielä nopeemmin sieltä alas. Kannattaisi vetää 1-2 tuntia ennen treenejä jotain lievästi järkevämpää, kuten vaikka ihan perusleipä ja raejuustoa tai muuta sellaista, missä hiilarit on järkevämmässä muodossa, ja ateria pitää nälän poissa ja antaa energiaa pitempään.

    En voi uskoa ettei kukaan täällä tarttunut tuohon maltojuomaan..Mistä olet keksinyt vetää sellaista?

    Kannattaa ennen treenejä (ja joka aterialla) vetää proteiinia missä muodossa tahansa, eli ei kannata vetää ennen treenejäö pelkkää hiilihydraattia.

    Toinen todennäköinen pistelyn aiheuttaja on huono kunto. Jos lopetit polttamisen 4 kk sitten ja aloitit kuntoilun vasta silloin, ja treenaat pari-kolme kertaa viikossa, ei sillä vielä piikata huippukuntoon.

    Ja kaikkihan me muistamme atleettiuriemme alun, kun lenkeillä tai narua hypellessä alkoi pistää? Itse ainakin muista elävästi ne hurmoshetket. Jos on huonossa kunnossa niin lyhytkin liikuntasuoritus saattaa vetää hapoille, ja jos anaerobinen/aerobinen kunto on heikko, alkaa treeni nopeasti tökkiä. Kuten ajattelitkin epäilemällä ettet saa tarpeeksi happea narua hypellessä. Siltähän se tuntuu? Ei siinä muuta kuin kyllä se lähtee pian pois.

    Sanoisin että syypää pistelyyn on noiden kahden yläpuolella mainitun asian yhdistelmässä. Onneksi olkoon röökinpolttamisen johdosta, been there done that, nyt on suunta vain eteenpäin!


    vastauksena käyttäjälle: HIIT

    #48293

    Berger

    Jäsen

    Huh mä en tajuu kuka piru tuhlaa kesän jossain hemmetin terassilla kun voi juosta ja treenata hymy huulilla? Hyvän kesän tuhlausta sanon minä. Mä ainakin meen miljoona kertaa mieluummin kesällä juoksemaan (aamulla tai illalla) kuin jonnekkin hikiselle terassille jonkun kalpeenaamasen rentoilijan kanssa. Mulle liikunta tuottaa sellasen endorfiinihumalan että siinä jää huumeetkin kakkoseks viinasta puhumattakaan! Sitäpaitsi 5-6 kertaa viikossa ei kuitenkaan ole niin kova setti ettei muuta jaksais tehdä, varsinkin jos yks osa sitä on HIIT tai muu juoksu.

    Kuka tarvitsee motivaatiota liikkuakseen…Pyh.


    vastauksena käyttäjälle: HIIT

    #48289

    Berger

    Jäsen

    Hyvä posti mun mielestä…

    Noi pitkät ja hitaat lenkit on rasvanpolton kannalta kyllä so last year..


    vastauksena käyttäjälle: Positiivisia asioita!

    #48103

    Berger

    Jäsen

    Ilmotetaan sitten tännekkin. Vaikeaa sitä on sisälläkään pitää.

    Meillekkin tulee toukka elokuussa 😀


    vastauksena käyttäjälle: Kypärät

    #57260

    Berger

    Jäsen

    Kyllä toi umpikypärä on fantastinen vehje päässä.

    Ei se oikeesti tottumisen jälkeen tunnu missään, ei estä näkövisiota ja pehmentää hyvin iskuja.


    vastauksena käyttäjälle: Girya eli kahvakuula

    #58944

    Berger

    Jäsen

    Kiitos vinkistä!


    vastauksena käyttäjälle: Suomalainen Fighter magazine

    #55352

    Berger

    Jäsen

    Taas on lehti parantunut. Kun vertaa uusinta niihin pariin ekaan kuvottavaan läpyskään, niin ero on kyllä huima. Kämmejä on vieläkin, mutta ne ei enää hyppää silmille niin räikeästi. Hyvä juttu.


    vastauksena käyttäjälle: Palautusjuomat

    #48373

    Berger

    Jäsen

    Eikai siitä mitään haittaa voi olla..Heitä vaan heraa sekaan.

    En nyt tarkoita tätä suoraan Kuhtalle mutta jotenkin nykyään foorumeita ja kaveripiiriä selaillessa tuntuu että mitä huonomalla tolalla oma ruokavalio on, sitä enemmän kiinnitetään huomiota palkkarin hienosäätöön. Yksikin kaveri, jonka ruokailu on aivan perseellään, ja viinaakin menee viikonloppuisin ihan helvetisti, jaksoi vaahdota pitkään miten palkkari on optimoitu tarkasti ja hartaasti..Huhhuh. Ja sitten myös sen tärkeyttä suurennellaan, eli mikään ruoka EI yksinkertaisesti VOI korvata palkkaria eikä ilman sitä tule mitenkään toimeen…Ja muuten siis syödään kaikkea ihan järkyttävää paskaa ja juodaan kuin sieni. Jos ruokailutavat on tolla tasolla on musta sama jos vetää treenin jälkeen vaikka sipsipussin ja kaljan. Ja toi esimerkki kaveri treenaa siis joku pari kertaa viikossa.

    Rather odd people I cool with.


    vastauksena käyttäjälle: Miten usein otat alkoholia?

    #45479

    Berger

    Jäsen

    Husu: been there done that.


    vastauksena käyttäjälle: Thaimaalainen vs. eurooppalainen treeni ja ravinto

    #60033

    Berger

    Jäsen

    Miten paljon telkkari ja kuvat voivat vääristää mittasuhteita? Olen kyllä nähnyt enemmänkin kuin yhden matsin kumpaakin lajia, mutta jos olet varma asiasta, uskon kyllä. Kuten sanoin, olen seurannut kumpaakin lajia muiden muassa ja sellainen kuva oli todellakin jäänyt. En ole ainoa jonka mielestä thaikut ovat todella ruikkuja miehiksi (jos näkis vaatteet päällä niin kyllä naurattaisi, pahoittelen ilkeilyä). Shortsien nykiminen ylöspäin navan päälle vielä korostaa sitä 😉

    Mutta siis, uskon nyt paremmin tietävää, joten peace out.


    vastauksena käyttäjälle: Thaimaalainen vs. eurooppalainen treeni ja ravinto

    #60029

    Berger

    Jäsen

    Jos kuitenkin vertailen monia kuvia ja ottelupätkiä thaikku thainyrkkeilijä vs. samankokoinen nyrkkeilijä niin eikai kuva voi väärentää lopputulosta niin paljon että thaikku näyttää ruikulta verrattuna nyrkkeilijään? Eikä kyse ole edelleenkään massasta tai kehonrakennuskilpailuista tai voimannostosta tai maailman vahvin mies -kisoista. Eikä kyse ole myöskään mistään 70 kiloisista heavy weighteistä kuten se K-1 thaikku, vaan niistä 42-kiloisista.

    Oli muuten Ramon Dekkerkin alkuaikoinaan ja vähän myöhemminkin aika ruippana. Hyvä että housut pysy jalassa.

    Ja en tarkoita tällä aiheella mitään loukkausta thaikkujen matsaamista kohtaan etteikö ne olis siinä hyviä, omassa painoluokassaankin. Eli jos joku vetää herneen nenään sen pohjalta..


    vastauksena käyttäjälle: Thaimaalainen vs. eurooppalainen treeni ja ravinto

    #60027

    Berger

    Jäsen

    Naw…En ole samaa mieltä. Samalla tavalla fyysisiä kumpikin laji, eikä nyrkkeilijätkään varmaan jalkojaan laiminlyö. Lisäksi thaikun lähiottelussa vasta voimia vaaditaankin, siinä missä nyrkkeilijät keskittyvät vain lyömään. Ja luulisi että ‘rankempi’ laji vaatisi enemmän lihaksistoa kuin toisinpäin.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 231)