SM-kisat 03.03.2007

Uutiset Foorumit Kilpailutoiminta Kilpailut SM-kisat 03.03.2007

• Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 76 - 85 (kaikkiaan 85)
  • Julkaisija

Artikkelit

AndyS

Osallistuja

Näin juuri. Ihmettelen kovasti tätä kummallista ajatustapaa, että ottelija leimataan taidottomaksi räveltäjäksi vain sen takia, että tämä on treenannut jotain muutakin kuin thainyrkkeilyä. Tämä on myös kovin epäkohteliasta ainakin sitä kaveria kohtaan, jonka Teppo voitti ensimmäisen erän keskeytyksellä karsinnoissa. 🙄 Muutenkaan Teppoa ei ole tätä ennen voittanut thainyrkkeilyssä kuin Helin ja hänkin on isomman sarjan mies. Hieno suoritus siis Aallolta. 💡

Mitenkänhän nimimerkki thaiboksinki muuten mahtaisi menestyä kehässä Tepon kanssa?

Jekku

Jäsen

@POWERBOXER wrote:

@Jekku wrote:

Sinänsä hassua, että samankaltaista keskustelua esiintyy myös toisella foorumilla, jossa paheksutaan potkuräveltäjien esiintymistä sm-kisoissa. Sinänsä ymmärrän näitä eri kisoissa kiertäviä ottelijoita, jotka eivät tunnu osaavan missään lajissa oikein mitään. Sillä Suomessa ei ihan kauheasti ole kilpailuita, missä voi lyödä tai lyödä ja potkia.

Vaikea arvioida Laineen kykyä otella thainyrkkeilyssä, mutta aika harvalta löytyy sm-kulta thainyrkkeilystä, nyrkkeilystä ja potkuräveltämisestä. Voisi jopa ihmetellä, että miksi Laine ei halua opetella mitään kunnolla vaan kilpailee miten sattuu.

Räveltää???V…u mitä puhetta,miehellä potkunyrkkeilystä Em-mitali,nyrkkeilystä Sm-kulta yms..Otellu Topi Helininkin kans tasapäisesti,tod.kova jätkä.Näillä foorumeilla puhutaan niin saatanasti suoraan sanottuna paskaa,haukutaan muiden lajien edustajia…Thai-nyrkkeily on aika pahassa kuopassa muutenkin,suoraan sanottuna yleisöä ei kiinnosta koko laji….Eipä Martinezin jälkeen ole ollut ketään mielenkiintoista ottelijaa!Ottakaa itseenne jotka haluatte 😉

Ironia voi olla vaikea huumorin laji. Teppo kelpaisi erinomaiseksi esikuvaksi kamppailu-urheilun saralla. Menestystä on vuosien saatossa tullut, mutta henkselit eivät kyllä hirveästi pauku. Menestyminen on vaatinut hurjan määrän työtä ja vaivannäköä. Lappeenranta kun ei varsinaisesti ole mikään kamppailu-urheilun mekka, vaikka sieltä hyviä pystyhuiskijoita ja vapaaottelijoita tuleekin. Joskus Tepon treeneissä, leireillä tai kulmauksessa vierailleena on minulle muodostunut erittäin positiivinen kuva monipuolisesta kamppailijasta.
    Ja kyllä, Teppo on joskus pyöritellyt minua sparrissa kuin kuoriämpäriä.

mvar

Jäsen

SM-kisoijen osalta on takerruttu liikaa yhden ottelijan tekemisiin. Painoarvo oli kuitenkin muutamalla huikealla ottelulla, joista ei kommentteja liiemmin ole tullut.

Teposta voin mainita puhtaasti omien kokemuksien mukaan:
    Harvemmin olen tavannut fiksumpaa miestä!
    Hän on nöyrä työn teolle, mutta ei nöyristele. Hän on luja ottelija, joka ei salien ulkopuolella kovistele.
    Thainyrkkeily kaipaa persoonia. Tepon persoona huokuu rauhallisuutta ja positiivista asennetta.
    Olen tavannut thainyrkkeilyn ja työelämän varrella suuren määrän ihmisiä. Joka kerta minua lämmittää Tepon tapa kohdata minut;
    selkeä kädenpuristus, suora katsekontaki ja aikaa. Tälläisiä ihmisiä ei liikaa ole. uskokaa mua.

Itse illasta:
    Mappela otteli fiksusti
    Hynynen otteli fiksusti, Luukkasella asenne työntekoon kohdallaan
    Kinnunen oli vakuuttava
    Vappula oli ensimmäisen erän rento, otteli jatkonkin fiksusti
    Naiset ylipäätänsä ovat menneet eteenpäin

Tapahtuma oli erinomainen. Oli siellä tietysti yksi itseäni häiritsevä asia, joka jatkossa varmaankin korjaantuu.

Ugh, olen puhunut.
    Manu

thaiboxinki

Jäsen

Ainakaan mulla ei ollut mitenkään tarkoitus henkilöittää tätä kritiikkiä T.Lainetta kohtaan sen mitä olen erinäisiä kamppailulajeja harrastellut ja Laineenkin uraa seuraillut niin allekirjoitan noi filosofioinnit Laineen luonteesta ihmisenä hänessä ei varmasti ole mitään vikaa vaikka en häntä henkilökohtaisesti tunnekaan. Olen vaan sitä mieltä, että jos kilpailee keskittyy yhteen lajiin ja pyrkii kehittymään siinä mahdollisimman hyväksi jos ottaa rippeitä sieltä täältä laatu kärsii. Tottakai eri lajeja kannattaa harrastelu mielessä kokeilla ja käydä kattelemassa jotta se mieleisin löytyy ja yhteisiä kamppailu iltoja voi aivan hyvin eri lajien kanssa yhteistyössä järjestää ei niiden välillä mitään sotaa tarvitse olla, mutta painajaisia näen japanin k1 tyylisestä meiningistä jossa laadulla ei ole mitään väliä vaan päivän ottelijan ja säännöt määrää raha kunhan muay thai ei sille tielle luisu 😀 ja mitä tohon thainyrkkeilyn tilaan tulee niin ainakin ittelle on tullu tuntuma, että lajin kiinnostavuus olisi nousussa saattaa olla jotain vaikutusta huimasti lisääntyneellä thaimaan matkailulla siellähän siihen helposti perus turistikin törmää.

Anonymous

Jäsen

@Ana wrote:

Teppoa tuskin kukaan pitää minään puhtaana thainyrkkeilijänä ja tekniikkataiturina, mutta kiistaton tosiasia on, että hän on kovimpia suomalaisia kamppailu-urheilijoita. Tepon esiintyminen ja käyttäytyminen kilpailuissa ja niiden ulkopuolella on myöskin esimerkillistä, mistä moni tulevaisuuden kamppailija voi ottaa hyvää esimerkkiä.

Mielestäni on hyvä, että on näitä eri lajien välillä ottelijoita. Varmasti monet potkunyrkkeilijät houkutteli katsomaan sm-finaaleita se, että siellä oli mm. Laineen Teppo ottelemassa. Ja varmasti Turun kisoihin tulee yleisöä vapaaotteluporukoista seuraamaan Kvarnströmin thainyrkkeilyottelua. Se, että isoja ottelutapahtumia pystyttäisiin järjestämään menestyksekkäästi pelkästään thainyrkkeilyn ja thainyrkkeily-yleisön varaan on varsin hankalaa, koska thainyrkkeily on kuitenkin muiden kamppailulajien tapaan marginaalilaji, jonka yleisöön on sitä mattimeikäläistä varsin hankala houkutella. Tämä varsinkin Helsingissä, jossa kilpailevia, isoja urheilutapahtumia yhdelle viikonlopulle on useita. Sen vuoksi mielestäni “vastakkain asettelun aika” pitäisi eri kamppailu-lajien välillä unohtaa välittömästi ja pitäisi pystyä rakentamaan uudenlaista yhteistyötä esimerkiksi tapahtumien muodossa.(enkä tarkoita nyt mitään k1-karnevaaleja) “Samalla jumalan asialla tässä kuitenkin ollaan.”

Sitä en pysty millään allekirjoittamaan, että thainyrkkeily olisi, kuten Mörökölli sanoi “pahassa kuopassa”. Tästä oli tuolla toisessa ketjussa jo puhetta ja siellä kävi ilmi, että ainakin Turussa ja Tampereella harrastajamäärät ovat kasvussa ja alkeiskurssit ovat tupaten täynnä. Saman seikan olen huomannut myöskin kotosalilla HTBC:llä. Se, että tämä foorumi on hiljentynyt Rikun jäätyä sivummalle, ei heijasta sitä mitä oikeasti lajin sisällä ja harrastajamäärissä tapahtuu. Sm-finaaleissa viikonloppuna oli väkeä enemmän kuin vuosiin, mikä on mielestäni hyvä merkki siitä, että thainyrkkeily vielä kiinnostaa ihmisiä, jopa lajirajojen ulkopuolellekin.

Potkunyrkkeilyterveisin

Antti

Ei Thainyrkkeilyn suosio ole siitä kii et kirjoittaako tänne joku Immonen vai ei.Se on siitä kiinni millaisia ottelijoita saadaan kehään,tällä hetkellä varmasti aika vaikea löytää vetovoimaista tähteä thainyrkkeily tapahtumaan.Ja yksistään se ei tule Suomessa toimimaan kovin helpolla,siksi musta ainut järkevä ratkaisu lähteä yhteistyöhön jonkun toisen tahon kanssa.Ei se vapaa-ottelu sen huonompaa urheilua ole…Vetää yleisöä hyvin.Toisaalta ompa tässä itse tullut pysyttyä fight festivaalista poissa ku ei jaksa kattoa niitä kännisiä ääliöitä ja skinejä yleisössä.Seuraavaan tapahtumaan pakko ehkä raahautua.Mutta pointti on se et helvetin hienoa että muista lajeista mennään toisiin kokeileen.Se lisää katsojia,ja muiden lajien harrastajien keskuudessa toisten lajien arvostusta.Ei aina valiteta ja haukuta muita,voi sitä sanoa jotain hyvääkin…Muistutuksena itsellekin. 😉

Zamppa

Jäsen

Fighterin galleriassa asiallisia kuvia kisoista. Vaatii rekisteröitymisen.

http://www.fightermag.fi/sa.php?cid=sga&vha=thainyrk_sm-finaalit_030307

CorpS

Jäsen

@Zamppa wrote:

Fighterin galleriassa asiallisia kuvia kisoista. Vaatii rekisteröitymisen.

http://www.fightermag.fi/sa.php?cid=sga&vha=thainyrk_sm-finaalit_030307

Hienoja tilannekuvia!

Ite pääsin kyllä tosta linkistä suoraan kattelemaan noita ilman rekisteröitymisiä….

Jekku

Jäsen

Kyllä thainyrkkeilyn sm-kisat tuntuu kiinnostusta ja keskustelua herättävän. Viestiketjua on luettu yli 10 000 kertaa ja mielipiteitäkin on esitetty laidasta laitaan. Fighterin kauttakin tulee mukavasti lisää näkyvyyttä ja hyviä valokuvia kisoista.
    Hyvä juttu thainyrkkeilyn kannalta, sekä myös muun suomalaisen kamppailu-urheilun.

Zamppa

Jäsen

@CorpS wrote:

Ite pääsin kyllä tosta linkistä suoraan kattelemaan noita ilman rekisteröitymisiä….

Uubs… Taisin sit hakkeroida ton sivuston tietämättäni. Piilevät kyvyt pukkaa väkisin esiin 😆

CorpS

Jäsen

@Zamppa wrote:

@CorpS wrote:

Uubs… Taisin sit hakkeroida ton sivuston tietämättäni. Piilevät kyvyt pukkaa väkisin esiin 😆

😆

Esillä 10 viestiä, 76 - 85 (kaikkiaan 85)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.